Skuteczny marketing nieruchomości - jak promować oferty?
- Data dodania: 10.08.2020
Reklama jest dźwignią handlu. Ma to swoje przełożenie również na sektor nieruchomości, gdzie podjęcie odpowiednich działań promocyjnych, może znacznie skrócić czas, który jest potrzebny do sprzedania mieszkania czy domu. Dowiedz się więc, jakie praktyki marketingu nieruchomości przynoszą największe korzyści i zacznij je testować w swojej pracy.
Solidne fundamenty - opis nieruchomości
Budowa strategii marketingu nieruchomości przypomina budowę domu - rozpocząć należy od solidnych fundamentów. Za taką podstawę uznać należy odpowiednio przygotowaną i opisaną ofertę, która następnie będzie punktem styku między odbiorcami a sprzedawaną nieruchomością. Mimo że wydaje się to oczywiste, że dobry opis nieruchomości sprzedaje, to dalej wielu pośredników i sprzedających bagatelizuje ten punkt. A to spory błąd.
Co powinien zawierać opis nieruchomości?
Przede wszystkim musi być on zorientowany wokół korzyści, które wynikają z zakupu danego mieszkania czy domu. Do takich zaliczamy między innymi:
- obecność przedszkoli i szkół w okolicy,
- infrastrukturę komunikacyjną,
- spokojną okolicę,
- znane sąsiedztwo,
- bliskość centrum miasta.
Warto przy tym zachować rzetelność, ponieważ nikt nie lubi być wprowadzany w błąd.
Dobrze skonstruowany opis koniecznie musi być uzupełniony o wysokiej jakości zdjęcia. To właśnie one przyciągają wzrok klientów i zachęcają do wybrania numeru telefonu pośrednika. Zadanie to najlepiej powierzyć specjaliście - usługa fotografowania nieruchomości kosztuje maksymalnie kilkaset złotych, a korzyści liczone są w tysiącach.
Kanały dotarcia - daj się zobaczyć!
Możliwości pokazania oferty nieruchomości jest bardzo wiele. Od portali ogłoszeniowych, przez billboardy, aż po wszelakie media społecznościowe. Który kanał dotarcia wybrać? Najlepiej ten, w którym znajduje się Twoja grupa docelowa.
Jeśli kierujesz swoją komunikację do tzw. milenialsów (osób w wieku 20-40), to głównym kanałem dotarcia powinien być internet. Doskonale sprawdzą się więc media społecznościowe (Facebook, Instagram oraz YouTube), które uzupełnione będą stroną internetową i merytorycznym newsletterem. Z kolei, jeśli w Twojej grupie odbiorców znajdują się osoby starsze, dużo lepsze rezultaty przyniosą działania w mediach tradycyjnych - radiu oraz prasie.
Eksperci od marketingu nieruchomości zalecają, by nie ograniczać się jedynie do jednego kanału dotarcia. Warto więc połączyć działania w trybie online i offline. Prowadzoną w internecie komunikację, skutecznie uzupełnią kampanie billboardowe i organizacja drzwi otwartych.
Skuteczny marketing nieruchomości
Prowadzenie działań promujących nieruchomość nie jest prostym zadaniem. Jeśli więc nie posiadasz czasu ani wiedzy, to zaufaj specjalistom. Zadzwoń już teraz!